LEVERINGS- & HANDELSVILKÅR

1. Definitioner

Dette regulativ, (herefter kaldet "leveringsbetingelser & handelsvilkår") Nordic Medical, Maglebjergvej 14, 3200 Helsinge, SE nr. 12735332  (herefter kaldt "Sælger"), regulerer gensidige rettigheder og forpligtigelser for de kontraktmæssige parter, der måtte opstå i forbindelse med købsaftalen, ( herefter kaldt "købsaftale") signeret af "Sælger" og en anden person (legal eller naturlig), herefter kaldt "Køber", via "Sælgers ordreformular. Ordreformularen administreres af "Sælger" på hjemmesiden: www.lipoelastic.dk, via web bruger interface af e-shoppen (herefter kaldt "webshop").

 

2. Afslutning af købsaftale

2.1. Webshoppen indeholder et katalog over de varer, der tilbydes af "Sælger", inklusiv priserne på de individuelle produkter. Priserne inkluderer moms og alle andre relaterede omkostninger. Tilbudte varer og priser er gyldige i hele den periode de figurerer i webshoppen. Alle de tilbud der er præsenteret i webshoppen, er ikke bindende og "Sælger" er ikke forpligtiget til at afslutte en købsaftale vedrørende disse produkter.  
2.2. Webshoppen indeholder også information om omkostningerne ved pakning og forsendelse af produkterne. Denne information  er kun gældende for levering til Tjekkiet. 
2.3. For at bestille varer, skal "Køberen" udfylde formularen i webshoppen, som indeholder information om:
 
  • bestilte varer,
 
  • betalingsmetode og ønsket leveringsmetode,
 
  • leveringsomkostninger, herefter kaldet "order".
2.4.

Før placering af en ordre, kan "Køber" gennemse den og/eller lave yderligere ændringer. Den endelige ordre bliver så sendt til "Sælger" ved at klikke på"Submit order" knappen. Informationer afgivet i ordren anses for at være korrekte. Ordrekvittering bliver umiddelbart efter bekræftet af "Sælger" på e-mail sendt til den e-mail adresse, som er opgivet af "Køber" i registreringsformularen eller i selve ordren ("Købers e-mail adresse").

2.5. En købsaftale imellem"Sælger"og"Køber"er en kendsgerning i det øjeblik ordren accepteres af "Sælger"via bekræftelse sendt til "Købers" email adresse.
2.6. "Køber"er klar over, at"Sælger"ikke er forpligtiget til at gennemføre købsaftalen, specielt ikke med personer, der tidligere har overtrådt regler i forbindelse med købsaftaler.
2.7. "Køber"accepterer, at oplyse om elektroniske kommunikationsmetoder i købsaftalen (omkostninger af internetforbindelse og telefonopkald betales af "Køber"). Omkostninger påført af "Køber" i forbindelse med fjernkommunikation i relation til afslutning af købsaftalen,(internetforbindelse- & telefonomkostninger) betales af "Køber".

 

3. PRISER PÅ VARER & BETALINGSBETINGELSER

3.1. Alle priser er inkl. 25 % moms i danske kroner, hvor intet andet er nævnt. De indeholder ikke kreditkortgebyrer og/eller andre afgifter og gebyrer
3.2. Sammen med købsprisen, skal "Køber"betale "Sælger" omkostningerne associeret med pakning og forsendelse af varerne i det aftalte beløb. Med mindre andet er angivet, vil købsprisen herefter være opgivet inklusiv omkostninger associeret med levering af varerne. 
3.3. I tilfælde af kontant betaling sendes varen, når betaling er registreret på "Sælgers" bankkonto. 
3.4. Ingen rabatter på varen, givet af "Sælger" til "Køber"kan kombineres.
3.5. Vi modtager betalinger foretaget med Dankort, Visa/Dankort eller bankoverførsler.

 

4. Fortrydelses- & returret

4.1. Køberen er indforstået med, at han ikke kan trække sig ud af en købsaftale for levering af varer, som er "custom made" og modificeret efter køberens ønsker.
4.2.

Du har som forbruger nu 14 dage til at meddele,  at du fortryder købet og herefter 14 dage til at sende den retur.

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • Varen bærer tydelig præg af at være brugt d.v.s. itu, plettet eller anden form for brugsspor.
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  • Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
  • Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm
  • Tøj der lugter af røg eller på anden måde ikke ville kunne sælges igen betragtes ikke som værende i samme stand som ved modtagelse og værdiansættes til 0,-

 

Husk at vedlægge en kopi af din faktura og gem din postkvittering som dokumentation for at varen er sendt til os og til enhver tid kan spores. Når vi har modtaget varen, vil vi inden for 14 dage overføre dit tilgodehavende til dig. Køber du evt. gaver i god tid er dette ikke noget problem - hos Nordic Medical er vi naturligvis altid fleksible!
Returfragten betales af dig som køber.
Returadresse er: Nordic Medical, Maglebjergvej 14, 3200 Helsinge

5. Reklamation

5.1.

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Nordic Medical, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen (ved rimelig tid forstås
1-3 hverdage efter fejlen er opdaget) Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en
fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Nordic Medical.

Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved varen som er opstået inden 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker
ikke fejl, skader eller slitage der er opstået på grund af forkert brug, forkert vask, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Desuden er påsyede
palietter og sten undtaget fra reklamationsretten.

Hvis du ønsker at klage i forbindelse med en reklamation, hvor du mener vi ikke har ydet den korrekte service, kan du rette henvendelse til Forbrugerklagenævnet
(http://www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder/Saadan-klager-du/Klag-til-Forbrugerklagenaevnet).

PS: Levering uden for Danmark vil få pålagt ekstra fragtgebyr.

6. Levering af varene

6.1.

Vi tilstræber os på, at have alle varer på lager. Varer afsendes hver dag med Post Danmark. Det kan ske, at en vare ikke er på lager eller at vores leverandør er forsinket. For at du kan slippe for at vente på, at alle varer leveres samtidigt, restnoterer vi den vare og sender de andre, du har bestilt.Den restnoterede vare sender vi til dig, straks efter vi har modtaget den - naturligvis uden endnu et fragtgebyr. Ønsker du ikke at vente på at vi sender den restnoterede vare skal du sende en mail til vores kundeservice på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Husk at skrive dit ordrenummer samt den vare det drejer sig om.

Levering uden for Danmark vil få pålagt ekstra fragtgebyr.

6.2. Når sælgeren er forpligtiget til at levere varerne til en destination specificeret af køberen i ordren, er køberen forpligtiget til at tage imod leveringen i det øjeblik den ankommer. Hvis køberen IKKE accepterer varerne ved levering, har sælgeren ret til at opkræve et opbevaringsgebyr på 100 danske kroner.(ethundrede danske kroner) eller sælgeren har ret til at annulere købsaftalen. 
6.3. I situationer, hvor det er nødvendigt at levere varerne flere gange eller når det er nødvendigt at anvende en anden leveringsmetode end den, der er specificeret i ordren på grund af ændringer hos køberen, er denne forpligtiget til at betale de yderligere omkostninger der måtte tilgå, specielt i forbindelse med en anden leveringsmetode.  
6.4. Når varerne modtages fra kureren, skal køberen checke emballagen og i tilfælde af enhver form for defekt, skal kureren informeres med det samme. Hvis der er brud på emballagen, som indikerer uautoriseret håndtering, behøver køberen ikke at modtage varerne fra kureren. Køberen bekræfter integriteten af leveringen ved en skriftlig signatur. 

  

7. Ansvar og forpligtigelse i forbindelse med defekter, garanti

7.1. Rettigheder og forpligtigelser hos parterne vedrørernde ansvar hos sælgeren for defekter, inklusiv garantien fra sælgeren, skal besluttes af de generelle bindende regulativer i følge den danske købelov.
7.2. Sælgeren er ansvarlig overfor køberen for at sælge en vare i henhold til købsaftalen og specielt uden defekter. Med "i henhold til købsaftalen" menes der, at varen der sælges, har den kvalitet og de egenskaber, der ligger til grund for købsaftalen, beskrevet af sælgeren, producenten eller dennes repræsentant, eller kvalitet og egenskaber, der forventes på basis af annoncer og reklamer, eller det der er normalt for en vare af denne slags. Det betyder også, at varerne lever op til de krav, der stilles af myndighederne, at de er i den rigtige kvantitet, mål og vægt og korresponderer med de beskrivelser, der er angivet af sælgeren.
7.3. I tilfælde af, at varen, når den modtages af køberen, ikke lever op til aftalen (herefter kaldet "konflikt med aftalen"), har køberen ret til at kræve fra sælgeren, uden omkostninger og yderligere forsinkelse, at reparere varen eller levere en ny vare, så den lever op til aftalen. Hvis dette ikke er muligt, kan køberen anmode om afslag i købsprisen eller annulere købsaftalen. Dette er ikke gældende, hvis køberen var vidende om "konflikten med aftalen" før varerne blev accepteret, eller hvis han selv forårsagede "konflikten med aftalen". Enhver konflikt med købsaftalen, som opstår indenfor 6 måneder fra modtagelsesdatoen, bliver betragtet som allerede eksisterende før accept af varen, med mindre det er imod varens natur eller det modsatte er bevist. 
7.4. Med mindre det drejer sig om varer, der er defekte eller brugte, er sælgeren ansvarlig for de defekter, der beskrives som konflikter i købsaftalen, efter at have accepteret varen, inden for garantiperioden. 
7.6. Andre rettigheder og forpligtigelser forbundet med ansvarligheden for defekte varer, er reguleret af sælgerens garantiprocedure.

 

8. Yderligere rettigheder og forpligtigelser af de to parter

8.1. Køberen har alle rettigheder til varen, så snart den totale købspris er betalt til sælgeren.
8.2. Køberen noterer sig, at software og andre dele af web shoppens interface (inkl. fotos af varerne) er beskyttet af copyright. Køberen er indforstået med, ikke at foretage nogle aktiviteter, der måttet foranledige ham eller tredje part til at, ulovligt at anvende software eller andet indhold på interfacen af webshoppen. 
8.3. Køberen har ikke tilladelse til at bruge mekanismer, software og/eller andre metoder, der kunne påvirke interfacen på webshoppen negativt.
8.4. Sælgeren er ikke i relation til køberen bundet af nogen paragraffer indenfor betydningen af § 53a paragraf 1 af den Civile Kode.
8.5. Køberen noterer sig, at sælgeren ikke er ansvarlig for fejl forårsaget af en påvirkning af en tredje person i web interfacen og/eller af dennes misbrug.

 

9. Personlig databeskyttelse og forretningskommunikation

9.1. Køberens (som er en individuel person) private rettigheder, er forsynet af Akt Nr. 101/2000 Koll. omhandlende beskyttelse af person data. 
9.2. Køberen er enig i yderligere bearbejdning af hans personlige data: fornavn, efternavn, adresse, e-mail adresse, telefonnummer (herefter "person data").
9.3. Køberen er enig i bearbejdning af hans person data af sælgeren, med de formål, at realisere rettigheder og forpligtigelser i købsaftalen, at vedligeholde hans bruger konto og sende kommercielle beskeder og information til køberen.
9.4. Køberen er forpligtiget til at give de sande og rigtige personlige data (registrering, købers konto, ordre) og at informere sælgeren om enhver ændring af data snarest muligt.
9.5. Når køberens personlige data bearbejdes, kan sælgeren udpege en tredie part som processor.